Friday, October 22, 2010

Sarawak SPM Trial 2010 : Bahasa Cina 1

SULIT                                                                                                                        6351/1
6351/1
Bahasa Cina
Kertas 1
September
2010
Jam




PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SIJIL PELAJARAN MALAYSIA 2010
______________________________________________________

BAHASA CINA
华文

Kertas 1
试卷一

Satu jam empat puluh lima minit
1 小时45

______________________________________________________

JANGAN  BUKA  KERTAS  SOALAN  INI   SEHINGGA  DIBERITAHU


1.      Kertas soalan ini mengandungi dua bahagian, iaitu Bahagian A dan Bahagain B.
2.      Jawab satu soalan daripada Bahagian A  dan satu soalan daripada  Bahagain B.
3.      Jawapan anda hendaklah ditulis dalam kertas tulis yang disediakan.

________________________________________________________________________
Kertas soalan ini mengandungi 3 halaman bercetak dan 1 halaman tidak bercetak


6351/1                                                                                                           [ Lihat sebelah
SULIT                                                                                                        6351/1                                                                                                                    
  注意:
1      本试卷分为甲、乙两组,每组各选答一题。
2      不必抄题,惟须注明题目号数。
3      字体过于潦草或答案不加标点者扣分。

甲组
[30 ]
(任选一题
试以白话写一篇应用文,字数约120


()         试以修齐中学华文学会主席林治平名义,致函某家报馆社长,  
          请允许前往参观。



()   修齐中学将于家长日当天,分发成绩册给学生。  试以修齐中学
校长林治平名义,拟一则通告,吁请家长出席家长日。









6351/1                                                                                       SULIT

SULIT                                                                                6351/1

乙组
[70]
任选一题


试以白话书写一篇文章,字数建议在400600之间

()   假如只有一天的时间。


()   我学会了珍惜。


()   如何培养良好的人际关系。


()   “互联网对学生的负面影响大于正面影响。”
          针对上述意见, 试提出你的看法。


()   由俭入奢易, 由奢入俭难。




KERTAS  SOALAN  TAMAT



 6531/1                                                                                        SULIT                                                                                                                             

No comments:

Post a Comment